Pages

သီတဂူဆရာေတာ္(မဂၢင္ရွစ္ပါး၁-၂)

Tuesday, 10 December 2013

မဂၢင္ရွစ္ပါး တရားေတာ္




http://youtu.be/FR4hOgMEsLo
မဂၢရွစ္ပါးတရားေတာ္(၂)

မဂၢရွစ္ပါး


(၁)        သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္ = မွန္ကန္ေသာ ဉာဏ္အျမင္၊
            (သစၥာေလးပါးကို သိေသာ ဉာဏ္အျမင္ကို ဆိုလို၏။)     




(၂)        သမၼာသကၤပၸမဂၢင္=မွန္ကန္ေသာအၾကံအစည္၊
(ဝတၳဳကာမ၊ ကိေလသာ ကာမတို႔မွလြတ္ေျမာက္လိုေသာ အႀကံ၊ သူတစ္ပါးတုိ႔ကို မပ်က္စီးေစ လိုေသာ အၾကံ၊မညႇဥ္းဆဲလိုေသာအၾကံကို ဆိုလို၏။)

(၃)        သမၼာဝါစာမဂၢင္=မွန္ကန္ေသာစကား၊
                        (မုသာ-မိတ္ခြဲ-ဆဲေရး-ၿပိန္ဖ်င္းဟူေသာ ေလးသင္းေသာ ဝစီကံတို႔မွေရွာင္ၾကဥ္မႈကို ဆိုလို၏။)

(၄)        သမၼာကမၼႏၲမဂၢင္= မွန္ကန္ေသာအလုပ္၊
(သက္သတ္-ခိုးမႈ-ကာေမသုဟူေသာ သံုးခုေသာကာယကံတို႔မွေရွာင္ၾကဥ္မႈကို ဆိုလို၏။)

(၅)        သမၼာအာဇီဝမဂၢင္= မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈ၊
(အထက္ပါ ကာယကံသံုးပါး၊ ဝစီကံေလးပါးဟူေသာဒုစ႐ိုက္ခုနစ္ပါးတို႔ျဖင့္အသက္ေမြးျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္မႈ ကို ဆိုလို၏။)

(၆)        သမၼာဝါယာမမဂၢင္= မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈလံုးလဝီရိယ၊
(ဟူသည္မျဖစ္ေသးေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကိုမျဖစ္ေစရန္၊ ျဖစ္ၿပီးေသာ အကုသိုလ္တရား တုိ႔ကို ပယ္ရန္၊ မျဖစ္ေသးေသာကုသိုလ္တရားတို႔ကို ျဖစ္ပြားေစရန္၊ ျဖစ္ၿပီးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို
တိုးတက္ျဖစ္ပြားေစရန္အားထုတ္မႈကို ဆိုလို၏။)


(၇)        သမၼာသတိမဂၢင္= မွန္ကန္ေသာ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့မႈ၊
(ကိုယ္ကာယ၌ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ခံစားမႈ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စိတ္၌ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ နီဝရဏစေသာတရားတို႔၌ေသာ္လည္းေကာင္း မိမိစိတ္တည္ေနေစရန္မေမ့မေလ်ာ့ေနျခင္းကိုဆိုလို၏။)

(၈)        သမၼာသမာဓိ= မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈတို႔ျဖစ္၏။
(ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္၊ စတုတၳစ်ာန္တို႔ကိုဆိုလို၏။ထိုမဂၢင္ရွစ္ပါး ျမတ္တရား တို႔ကို သေဘာတူရာေပါင္း၍ အုပ္စုဖြဲ႔သည္ရွိေသာ္သီလကၡႏၶ(သီလအုပ္စု)၊ သမာဓိကၡႏၶ (သမာဓိအုပ္စု)၊ ပညာကၡႏၶ (ပညာအုပ္စု)ဟုသံုးခုျဖစ္လာ၏။ထိုတြင္သမၼာဝါစာ၊ သမၼာကမၼႏၲ၊ သမၼာအာဇီဝ-ဟူေသာ
မဂၢင္သံုးပါးသည္ေရွာင္ၾကဥ္အပ္ေသာေၾကာင့္ ဝိရတီမည္၏။ သီလ သေဘာရွိသျဖင့္သီလအစု၌ ေရအပ္ေသာေၾကာင့္ သီလကၡႏၶမဂၢင္ဟုေခၚ၏။သမၼာဝါယာမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိ-ဟူေသာ မဂၢင္သံုးပါးကို သမာဓိကၡႏၶမဂၢင္ဟုေခၚ၏။ (သမာဓိသည္မိမိ၏သေဘာအားျဖင့္ တည္ၾကည္မႈမရႏိုင္၊ သတိဝီရိယတို႔၏ အေထာက္အပံ့ရမွသာ တည္ၾကည္မႈရႏုိင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝါယာမသတိ-တို႔ကို ေလ်ာ္ေသာအေနအားျဖင့္ သမာဓိ၌ သြင္းယူသည္။)သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤပၸ-ဟူေသာ မဂၢင္ႏွစ္ပါးကို ပညာကၡႏၶမဂၢင္ဟုေခၚ၏။(သမၼာဒိ႒ိ-ဟူေသာ ပညာသည္မိမိ၏သေဘာအားျဖင့္ အနိစၥ-ဒုကၡ-အနတၱဟုအာ႐ံုကိုဆံုးျဖတ္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္၊ သမၼာသကၤပၸဟူေသာ ဝိတက္က အာ႐ံုသို႔ ေရွ႕႐ႈတင္ေပးမွ
(ဝါ) အာ႐ံုကို တီးေခါက္ေပးမွဆံုးျဖတ္ျခင္းငွါ စြမ္းႏို္င္၏။ထို႔ေၾကာင့္ ပညာႏွင့္တူေသာ အေနအားျဖင့္ သမၼာသကၤပၸကို သမၼာဒိ႒ိႏွင့္အတူပညာကၡႏၶာ၌ သြင္းယူသည္။






 

No comments: