လန္ဒန္ ဇူလုိင္ ၂၄ရက္၊ ၁၇၃၉ ခုႏွစ္။
လူေလး
ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ေဖေဖနဲ႔ေတြ႔တုန္းက
သားဆီကို ဘာျဖစ္လို႔ စာေတြ ဆက္မေရးေတာ့တာလဲလုိ႔
မင္းကေမးေတာ့ ေဖေဖေတာ္ေတာ္ ဝမ္းသာသြားတယ္။
ဒါကိုၾကည့္ရင္ ေဖေဖေရးတဲ့စာေတြကို မင္းသေဘာက်
အေလးထားတယ္လုိ႔ ေဖေဖယူဆတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ေတာ့
စာေတြ မၾကာမၾကာေရးရဦးမွာေပါ့။
ဂ႐ုစိုက္ၿပီးဖတ္ရင္ ေဖေဖရဲ့စာေတြဟာ
မင္းအတြက္ အသံုးက်လိမ့္မယ္လုိ႔ ေဖေဖထင္တယ္။ ဘယ္စာပဲဖတ္ဖတ္၊
စာဖတ္တယ္ဆုိတာ အေလးထားၿပီး မွတ္မွတ္သားသားဖတ္မွ
အက်ိဳးရွိတာ။ ဒီလုိမွ မဟုတ္ရင္ အခ်ည္းႏွီးပဲ။
လက္က တစ္ခုကို လုပ္ေနၿပီး စိတ္က တစ္ျခားကို
ေတြးေနတာမ်ိဳးဟာ ေသးႏုတ္သိမ္ဖ်င္းတဲ့ စိတ္ဓာတ္ရဲ့
အမွတ္လကၡဏာ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္အလုပ္ကိုပဲလုပ္လုပ္
ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ထဲ့ကို စိတ္ေရာက္ေနရမယ္။ စာကို
သင္အံေလ့က်င့္တုန္းမွာ ကစားတဲ့ဆီကို
စိတ္ေရာက္မေနသင့္ဘူး။ ကစားေနတုန္းမွာ စာထဲကို စိတ္ေရာက္
မေနသင့္ဘူး။ ဒီလုိမဟုတ္ဘဲ စာအုပ္ကို
ေရွ့ျဖန္႔ခ်ၿပီး တစ္ျခားကို စိတ္ေရာက္ေနရင္ ကုိယ့္အဖုိ႔ ႏွစ္ခါ ဒုကၡရွာတာနဲ႔
အတူတူပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ
ျပန္ဖတ္ရေတာ့မွာကိုး။
ယဉ္ေက်းဖြယ္ရာမႈဟာ လူ႔ဘဝမွာ အေရးႀကီးတဲ့
အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ ယဉ္ေက်းဖြယ္ရာမႈဆုိတာ
သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အရာကို သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့
ေနရာမွာ လုပ္တတ္တာကို ေခၚတာ။ တခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ားဟာ
အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္၊ ေနရာ တစ္ေနရာမွာ သင့္ေလ်ာ္ေပမယ့္
တစ္ျခားအခ်ိန္၊ တစ္ျခားေနရာမွာ
မသင့္ေလ်ာ္ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဥပမာအားျဖင့္
ေန႔ခင္း အားလပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကစားတာဟာ သင့္ေလ်ာ္တယ္။
ဖြယ္ရာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာက စာသင္ေနခ်ိန္မွာ
ထၿပီးစြန္လႊတ္တယ္၊ ဇယ္ေတာက္တယ္ဆုိရင္
မသင့္ေလ်ာ္ဘူးေပါ့။ မဖြယ္ရာဘူးေပါ့။
ဒါကို နားလည္ရမယ္။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္၊ အခ်ိဳးက်က် ကတတ္တာဟာ
သင့္ေလ်ာ္တယ္။ ဖြယ္ရာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကပြဲခန္းမေတြ၊
ေပ်ာ္ပြဲ႐ႊင္ပြဲေတြမွာသာလွ်င္ ကရလိမ့္မယ္။ ဒီလုိမွမဟုတ္ဘဲ
သီတင္းသီလ ေဆာက္တည္ရာ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းမွာ
အသုဘမွာ သြားကတယ္ဆုိရင္ေတာ့ မင္းကုိ အ႐ူးလုိ႔ပဲ
ကဲ့ရဲ့ၾကမွာပဲ။ ဒီဥပမာကိုၾကည့္ရင္ ယဉ္ေက်းဖြယ္ရာျခင္းဆုိတဲ့
စကားကို မင္းသေဘာေပါက္ေလာက္ေရာေပါ့။
လူအမ်ားရဲ့ ခ်ီးမြမ္းျခင္းကို ခံလုိရင္
မင္းမွာ ယဉ္ေက်းဖြယ္ရာမႈ ရွိရလိမ့္မယ္။ မင္းဟာ မင္းဆရာ မစၥတာမိတ္တဲယားရဲ့
ခ်ီးမြမ္းတာကိုေတာ့ ခံခ်င္မွာပဲ။ သူ႔ခ်ီးမြမ္းတာကို
မခံရရင္ ေဖ့ေဖ့ခ်ီးမြမ္းတာကိုလည္း ခံရမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဆရာေျပာတာကို အေလးထားၿပီး နားေထာင္လိမ့္မယ္၊
သူနဲ႔ေနတုန္းမွာ တည္ၾကည္ေလးနက္ၿပီး ယဉ္ေက်းဖြယ္ရာမႈ
ရွိလိမ့္မယ္လုိ႔လည္း ေဖေဖေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ မင္းႀကိဳက္သေလာက္
ကစားပါ။ ေျပးပါ။ ခုန္ပါ။
(ဆရာျမသန္းတင့္ ၏ လူေလးသို႔ေပးစာမ်ား စာအုပ္မွ ျပန္လည္ကူးယူထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။)
No comments:
Post a Comment