ဇူလုိင္ ၂၅ရက္၊ ၁၇၄၁။
လူေလး
အတင္းက်ပ္ဆံုးနဲ႔ အေျဖာင့္မွန္ဆံုးေသာ
သမာဓိႏွင့္ သီလတုိ႔ ရွိမွသာလွ်င္
လူ႔အသုိင္းအဝုိင္းရဲ့ ေလးစားတန္ဖိုးထားျခင္းခံရတယ္။
လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ႏွင့္ ႀကံရည္ဖန္ရည္ရွိမွသာလွ်င္
အသုိင္းအဝိုင္းရဲ့ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးမႈနဲ႔
ေကာင္းခ်ီးၾသဘာေပးျခင္းတုိ႔ကို ခံရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ
ဘဝမွာေတာ့ အငယ္စားအရည္အခ်င္းကေလးေတြရွိဖုိ႔
လိုကို လုိအပ္တယ္။
ဒီလုိရွိမွမင္းကို အမ်ားက
ႏွစ္သက္ၾကလိမ့္မယ္၊ ခ်စ္ခင္ၾကလိမ့္မယ္၊
ေပါင္းသင္းၾကလိမ့္မယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေဖ့ေဖ့
အရင္စာေတြထဲမွာ ေရးခဲ့ၿပီးၿပီ။ အဲဒီ
အငယ္စားအရည္အခ်င္းကေလးေတြထဲမွာ လိမၼာယဉ္ေက်းမႈကေတာ့
အဓိကအက်ဆံုးျဖစ္ၿပီး အလုိအပ္ဆံုးလည္းျဖစ္တယ္။
ဒီအရည္အခ်င္းဟာ သူ႔ပင္ကိုယ္အားျဖင့္ အေရးႀကီး႐ံုမွ်သာ
မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ႏွလံုးသားကိုလည္း
အေရာင္အဝါ ထြက္ေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။
လိမၼာယဉ္ေက်းတဲ့ အေၾကာင္းကို အရင္တုန္းက
ေဖေဖေရးခဲ့ဖူးၿပီ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီစာမွာေတာ့
လိမၼာယဉ္ေက်းမႈဆုိတဲ့ အရည္အခ်င္းၿပီးရင္
ေနာက္ထပ္လုိအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္းတစ္ခုအေၾကာင္းကို ေရးလုိက္မယ္။
အဲဒီ အရည္အခ်င္းကေတာ့ ရည္မြန္ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့
အျပဳအမူနဲ႔ အေနအထိုင္ျဖစ္တယ္။ ကိုး႐ုိးကားရားဟန္ေတြ၊
မေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြ၊ အခ်ိဳးမက်ျဖစ္တာေတြ
လံုးဝမရွိတာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဉာဏ္ပညာရွိၿပီး
အထက္တန္းက်ပါတယ္ဆုိတဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့
အျပဳအမူမွာေတာင္ ဒီခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ေတြရွိေနတယ္။
ရည္မြန္တဲ့ အျပဳအမူဟာ ဘာမွ အေရးမႀကီးဘူးလုိ႔
ထင္ရေပမယ့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ အထူးသျဖင့္
အမ်ိဳးသမီးမ်ားနဲ႔ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရးမွာ
တစ္ဖက္သားကို ေက်နပ္ေစတဲ့အတြက္ အလြန္အေရး ႀကီးတယ္။
ရည္မြန္ျခင္းမရွိဘဲ အခ်ိဳးမက်၊ ကိုး႐ုိးကားရားႏုိင္လွတဲ့ အတြက္ ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း အထင္ေသးခံရ၊
မႏွစ္သက္ျခင္းခံရတဲ့
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို
ေဖေဖေတြ႔ဖူးတယ္။ သူ႔မွာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ တျခားအရည္အခ်င္းေတြရွိသည့္တုိင္
ဒီတစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ အထင္ႀကီးျခင္းမခံရေတာ့ဘဲ
ျဖစ္သြားရတယ္။ ရည္မြန္တဲ့ အျပဳအမူေၾကာင့္ လူေတြ ကိုယ့္ဘက္
ပါလာၾကာတယ္။ ကုိယ့္ဘက္ကို
တိမ္းညႊတ္လာၾကာတယ္။ ကိုယ့္ကို ခင္မင္ႏွစ္သက္လာၾကတယ္။
ကုိး႐ိုးကားရားႏုိင္တယ္ဆုိတာ
အေၾကာင္းႏွစ္ခုကေန ေပၚလာတာျဖစ္တယ္။ တစ္ခုကေတာ့ ေကာင္းမြန္တဲ့
အေပါင္းအသင္းမ်ိဳး မရွိခဲ့လုိ႔ျဖစ္ၿပီး
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကိုး႐ုိးကားရားမျဖစ္ေအာင္ အာ႐ုံမစိုက္လို႔ျဖစ္တယ္။
ေကာင္းမြန္တဲ့ အေပါင္းအသင္းရွိဖုိ႔ကေတာ့
ေဖေဖက ဖန္တီးေပးရမွာေပါ့။ မင္းအေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ့အေနအထုိင္၊
အေျပာအဆိုေတြကုိ ဂ႐ုစုိက္ေလ့လာမွတ္သားၿပီး
ကိုယ္ပုိင္ရည္မြန္မႈရွိလာေအာင္ လုပ္ယူရလိမ့္မယ္။
အာ႐ံုစုိက္ဖုိ႔ဆုိတာကေတာ့ အျခားေသာကိစၥမ်ားမွာလုိအပ္သလုိ
ဒီေနရာမွာလည္း အာ႐ုံစိုက္ဖုိ႔ အထူးလိုအပ္တယ္။
အာ႐ုံစုိက္မႈမရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဒီကမာၻေလာကႀကီးမွာ
အသက္ရွင္ေနထုိင္ဖုိ႔ မသင့္ဘူး။
ကိုး႐ုိးကားရားႏုိင္တဲ့ လူတစ္ေယာက္
အခန္းထဲကို ဝင္လာရင္ လြယ္ထားတဲ့ ဓားရွည္က
ေျခေထာက္ထဲ ေရာက္သြားလုိ႔ ေျခေထာက္နဲ႔
ဓားလြယ္တုိက္မိၿပီးလဲက်မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း အနည္းဆံုး
ဒယီးဒယိုင္ျဖစ္သြားမယ္။ သတိရလုိ႔ ကုိယ့္ကိုယ့္ျပန္ထိန္းလိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာလည္း
အခန္းထဲမွာ
က်ီးတိေၾကာင္ေတာင္နဲ႔ ဟုိသြားဒီသြား
ေလွ်ာက္သြားၿပီး မထုိင္ရမယ့္ေနရာမွာ သြားထုိင္မယ္။
ထိုင္မယ္အလုပ္မွာ ေခါင္းက ဦးထုပ္က
ကၽြတ္က်မယ္။ ဦးထုပ္ငုံ႔ေကာက္ေနတုန္းမွာ လက္ကကုိင္လာတဲ့
ႀကိမ္တုတ္က လြတ္က်သြားျပန္ေရာ။ ဒါနဲ႔
ႀကိမ္တုတ္ကို ျပန္ေကာက္ေတာ့ ေခါင္းမွာ ေဆာင္းထားတဲ့ဦးထုပ္က
14
ဒုတိယအႀကိမ္ ကၽြတ္က်ျပန္ေရာ။ ဒီလုိနဲ႔
ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ ကုန္းလုိက္ကြလုိက္နဲ႔
အလုပ္မ်ားေနၿပီးမွပဲ ေနသားတက် ျဖစ္ေတာ့တယ္။
ေကာ္ဖီတုိ႔၊ လက္ဖက္ရည္တုိ႔ ေသာက္ျပန္ရင္လည္း
အပူႀကီးကို ေကာက္ေသာက္လိုက္လုိ႔ လွ်ာအပူေလာင္ျပန္ေရာ။
လွ်ာအပူေလာင္ေတာ့ေယာင္ၿပီး
လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္လုံးျဖစ္ျဖစ္၊ ပန္းကန္ျပားျဖစ္ျဖစ္
လြတ္က်သြားတယ္။ ဒီတြင္ လက္ဖက္ရည္ေတြ၊
ေကာ္ဖီေတြ ေဘာင္းဘီေပၚမွာ ဖိတ္ကုန္တယ္။
အဲ.... ညစာစားၿပီးဆုိရင္ေတာ့ ပိုၿပီးအလုပ္ မ်ားလာတဲ့ အတြက္
သူ႔အေျခအေနက ပိုလို႔ေတာင္ ဆုိးလာေသးတယ္။
ဓားတုိ႔၊ ဇြန္းတုိ႔၊ ခက္ရင္းတုိ႔ ကိုင္တာကလည္း သူမ်ားနဲ႔ မတူ
ကိုး႐ုိးကားယားေလွ်ာက္ကိုင္။ ဓားနဲ႔ေကာ္စားလုိ႔
အာေခါင္ကို ထိုးမိ၊ ခက္ရင္းနဲ႔ သြားၾကားထိုး၊ ဇြန္းနဲ႔စားေတာ့လည္း
ဇြန္းက ပါးစပ္ဆီမေရာက္ဘဲ အႀကိမ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္
လည္ပင္းဆီေရာက္သြား၊ ေနာက္
ပန္းကန္ျပားထဲ ျပန္ထည့္တာ မ်ိဳးေတြ
ျဖစ္တတ္တယ္။
အသားလွီးျပန္ေတာ့လည္း အသားကို မလွီးမိဘဲ
အ႐ုိးႀကီး သြားလွီးမိလုိ႔ ပန္းကန္ၾကားထဲက ေဆာ့စ္ေတြ
အနားကလူေတြကို ေလွ်ာက္စဉ္ကုန္တယ္။ လက္သုတ္ပဝါကို
ၾကယ္သီးေပါက္ထဲ ထိုးထည့္ထားလို႔
ေမးအဖ်ားကိုလာ ကလိ။ ေမးမွာ အဆီေတြ၊
ဟင္းခ်ိဳရည္ေတြက ေပလုိ႔။ ေရေသာက္ေတာ့လည္း
ဖန္ခြက္ထဲမွာ ေခ်ာင္းဆိုးလုိက္လုိ႔
အနားက လူေတြကို ေရေတြစဉ္ကုန္ေရာ။ ၿပီးေတာ့ သူ႔မွာ ထူးဆန္းတဲ့
အမူအရာေတြ၊ အက်င့္ေတြကလည္း ရွိေသးတယ္။
ႏွာေခါင္းကို ႐ႈံ ့ခ်ီပြခ်ီလုပ္တာ၊ မ်က္ႏွာကို မဲ့တာ႐ြဲ ့တာ၊
ႏွာေခါင္းကို လက္နဲ႔ႏႈိက္တာ။ လက္ကုိင္ပဝါကို
ႏွပ္ညစ္ၿပီး လက္ကိုင္ပဝါကို ျဖန္႔ၾကည့္တာ။ ဒီေတာ့
အနားမွာေနတဲ့လူ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ပ်က္လုိက္မလဲ
စဉ္းစားသာ ၾကည့္ေပေတာ့။ ဒီအထဲမွာ လက္ကလည္း
တေမွာင့္။ လက္ထဲမွာ ကိုင္စရာမရွိရင္
လက္ကို ဘယ္ထားရမွန္း မသိျဖစ္ေနၿပီး ဟိုထားရမလိုလို
သည္ထားရမလုိလိုနဲ႔။ တစ္ခါတေလ လက္က ေဘာင္းဘီခြၾကားကို
ေရာက္သြားလုိေရာက္၊ ရင္ဘတ္ဆီကို
တက္လာလုိလာနဲ႔။ ၿပီးေတာ့ အဝတ္အစားဝတ္တာကလည္း
မသပ္မရပ္။ ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ သူက တျခားသူေတြနဲ႔
နည္းနည္းေလးမွ မတူဘဲျဖစ္ေနတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။
ဒီလုိေနတာဟာ ရာဇဝတ္မႈျဖစ္တယ္
လို႔ေတာ့ ေဖေဖမေျပာလုိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့
လူေတာထဲမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္စရာ လည္းေကာင္း၊
ရယ္စရာလည္းေကာင္းတဲ့ အျပဳအမူပဲ။ လူေတြရဲ့
ခ်စ္ခင္ႏွစ္လုိျခင္းကို ခံလုိသူမ်ား အဖုိ႔ေတာ့ ဒီအရာေတြကို
သတိထားၿပီးေရွာင္သင့္တယ္။
လူေလး
မင္းမလုပ္သင့္တဲ့အရာေတြကို ဖတ္ၾကည့္ျခင္းၿပီးတဲ့ေနာက္
မင္းလုပ္သင့္တဲ့ အရာေတြကို
မင္းသိေလာက္ေရာေပါ့။ ေလာကႀကီး အေၾကာင္းကို
ေကာင္းေကာင္းသိတဲ့ ေနတတ္ထိုင္တတ္သူမ်ားရဲ့ အျပဳအမူ၊
အေနအထုိင္ေတြကို အသင့္အတင့္ အာ႐ံုစိုက္လုိက္ရင္မင္းလည္းအက်င့္ျဖစ္သြားၿပီး
ေနတတ္ထုိင္တတ္ ျဖစ္သြား
မွာပါပဲ။ အလားတူပဲ ခြက်တဲ့ အေနအထုိင္ေတြကို
ေရွာင္သင့္သလုိ ခြက်တဲ့ အမူအရာေတြ၊
အေျပာအဆိုေတြကိုလည္း သတိထားၿပီး ေရွာင္သင့္တယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ မွားတဲ့ အဂၤလိပ္စကားကို ေျပာတာ၊
အသံထြက္မွားတာ၊ ဆုိ႐ုိးစကားကို
ေျပာတာ၊ ဆီသည္မ လက္သုတ္ဖတ္လို ျဖစ္ေနတဲ့ စကားပံုေတြကို သံုးတာ
စသည္တုိ႔ဟာ ေအာက္တန္းက်ၿပီး
ညံ့ဖ်င္းတဲ့ အေပါင္းအသင္း၊ အသိုင္းအဝုိင္းက လာတယ္ဆုိတာ
သက္ေသျပေနတဲ့ အေထာက္အထားေတြပဲ။ ဥပမာ တစ္ေယာက္နဲ႔
တစ္ေယာက္အႀကိဳက္ခ်င္း မတူၾကဘူး။
လူတုိင္းမွာ အႀကိဳက္တစ္မ်ိဳးစီ ရွိၾကတာပဲလုိ႔
ေျပာမယ့္အစား မင္းက စကားပံုတစ္ခုသံုးၿပီး ေျပာတယ္ဆုိပါစို႔။
အဲဒီလုိေျပာတဲ့အခါမွာ တစ္ေယာက္ရဲ့အသားဟာ
တစ္ေယာက္အဖုိ႔ အဆိပ္ျဖစ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳး၊ ကိုယ္ႀကိဳက္ရင္
ဘာျဖစ္သလဲ၊ ကိုယ့္ႏြားမကို ကိုယ္ငံု႔နမ္းေတာ့ေကာ
ဘာအေရးလဲလုိ႔ ေျပာတာမ်ိဳးေတြ။ ဒီလုိစကားပံုေတြကို သံုးရင္
မင္းဟာ အိမ္ေစသူငယ္ေတြနဲ႔ အိမ္ေစမကေလးေတြေလာက္ပဲ
အေပါင္းအသင္းရွိတဲ့လူမ်ိဳးလို႔
ထင္မွတ္မွားသြားႏုိင္တယ္။အာ႐ံုစုိက္လုိက္ရင္
ဒီအရာေတြဟာ ေပ်ာက္သြားႏုိင္တယ္။ အာ႐ံုစိုက္မႈမရွိဘဲ
ဘာမွ်မၿပီးေျမာက္ႏုိင္ဘူး။ အာ႐ံုစိုက္မႈမရွိျခင္းဟာ
အေတြးအေခၚ မရွိျခင္းနဲ႔ အတူတူပဲ။ အာ႐ံုစိုက္မႈ မရွိျခင္းဟာ
မုိက္မဲမႈ၊ သုိ႔မဟုတ္ ႐ူးသြပ္မႈနဲ႔
အတူတူပဲ။ မင္းဟာ အရာရာမွာ အာ႐ံုစုိက္ရမယ္။ အာ႐ံုစိုက္ရမယ္
ဆရာမွာလည္း ျမန္ျမန္အာ႐ံုစုိက္တာမ်ိဳး
ျဖစ္ရမယ္။ တစ္ခဏကေလး အတြင္းမွာ အခန္းထဲမွာရွိတဲ့
လူေတြအားလံုးကို သတိျပဳမိၿပီးသားျဖစ္ရမယ္။
သူတုိ႔ရဲ့လႈပ္ရွားဟန္ေတြ၊ သူတုိ႔ရဲ့ အမူအရာေတြ၊ သူတို႔ရဲ့
စကားလုံးေတြကို သတိျပဳမိၿပီးသား ျဖစ္ရမယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလုိသတိျပဳတဲ့ေနရာမွာ သူတို႔ကို စုိက္ၾကည့္တာမ်ိဳး၊
သူတို႔ကို အကဲခတ္တာမ်ိဳး မျဖစ္ေစရဘူး။
ဒီလုိလ်င္ျမန္စြာ လူသူသတိမျပဳမိဘဲ သတိျပဳတတ္ျခင္းဟာ လူ႔ဘဝမွာ
အလြန္အက်ိဳးရွိတယ္။
ဒီလုိသတိျပဳတတ္ေအာင္ ဂ႐ုစုိက္ က်င့္ယူရမယ္။
ဒီလုိမဟုတ္ဘဲ နေမာ္နမဲ့ျဖစ္တာ၊
ေယာင္တီးေယာင္နျဖစ္တာ၊ အာ႐ံုစိုက္မႈမရွိတာမ်ိဳးဟာ
လူတစ္ေယာက္ကို အ႐ူးတစ္ေယာက္၊ အႏၶတစ္ေယာက္နဲ႔
အလားသဏၭာန္တူေစတယ္။ ေဖေဖရဲ့အျမင္
ေျပာရရင္ေတာ့ လူ႐ူးနဲ႔ လူအႏၶဟာ အတူတူပဲ။ ဘာမွ
ကြဲျပားျခားနားျခင္းမရွိဘူး။
လူအႏၶတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အေတြးအေခၚမရွိသူျဖစ္ၿပီး
လူ႐ူးတစ္ေယာက္ကေတာ့ အေတြးအေခၚ
ေပ်ာက္ဆံုးသြားသူျဖစ္တယ္။ သတိမရွိတဲ့လူ၊ နေမာ္နမဲ့
ႏုိင္တဲ့လူဟာလည္း အဲဒီအခိုက္အတန္႔မွာေတာ့
အေတြးအေခၚမရွိတဲ့လူသာျဖစ္တယ္။
အာဒီးယူး။
ေနာက္စာေရးရင္ ပါရီလိပ္စာနဲ႔ေရးပါ။
ေဖေဖျပန္လာရင္ ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ တုိးတက္မႈမ်ိဳးကို ေတြ႔ရေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။
လူေလး
မင္းစာေတာ္တဲ့အေၾကာင္း၊ လိမၼာေရးျခားရွိတဲ့အေၾကာင္းကို
ေလာ့ဒ္ၾသရဲရီၾကားရလို႔ေနာက္တနဂၤေႏြေန႔မွာ
သူတို႔အိမ္ကိုညစာစားဖိတ္ခ်င္တယ္လို႔
ေဖေဖ့ကိုေျပာေနတယ္။ ညစာစားပြဲကို လာမယ္လို႔လည္းေဖေဖက
ေျပာလိုက္တယ္။ ခုေလာက္ဆိုရင္ ေတာ့သူ႔ဖိတ္ၾကားခ်က္ကိုမင္းရေလာက္ၿပီေပါ႔။
တကယ္လို႔မရေသးဖူးဆိုရင္ေတာ့
မနက္ျဖန္ႏွစ္နာရီနဲ႔ သံုးနာရီၾကားမွာ
မင္းကိုယ္တိုင္ သူတို႔အိမ္ကိုသြားၿပီး ေလာ့ဘြိဳင္း (ေလာ့ဘြိဳင္းဆိုတာ
သူ႔သားရဲ႕အမည္) က ဖိတ္တဲ့အတြက္လာရတဲ့အေၾကာင္းေျပာျပပါ။
ေဖေဖကေတာ့ မနက္ျဖန္မွာ
ညစာစားပြဲကိုလိုက္မွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ေနာက္တစ္ေန႔
မနက္စာစားမွ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးရေတာ့မွာပဲ။
မနက္စာ လာစားတဲ့အခါက်ေတာ့ မင္းႀကိဳက္တတ္တဲ့
ေခ်ာကလက္ေကာင္းေကာင္းကိုေကၽြးရမွာေပါ႔။
ေလာကႀကီးမွာ လူရာဝင္ခ်င္ရင္ လိမၼာေရးျခားရွိဖို႔
ဘယ္ေလာက္လိုတယ္
ဆိုတာ ေဖေဖအထူးေျပာစရာမလိုဘူး။ အထူးသျဖင့္
မင္းတို႔အ႐ြယ္၊ မင္းတို႔အေတြ႔အႀကံဳ၊
မင္းတို႔လို ေလာကအေၾကာင္းသိတန္သေလာက္
သိတဲ့လူငယ္ေတြကို သာၿပီးေတာင္ေျပာစရာမလိုေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဂရိစာသင္ရ၊ ကရစ္ကတ္ေဘာလံုး႐ိုက္သင္ရ၊
လက္တင္စာသင္ရဆိုေတာ့
မင္းအလုပ္ေတြအမ်ားမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့
လိမၼာေရးျခားရွိဖို႔ ကိစၥကိုအာ႐ံုစိုက္ခ်င္မွ စိုက္ႏိုင္လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္
ဒီအခ်က္ကို အေလးဂ႐ုျပဳၿပီး ေလာ့ဒ္ၾသရဲရီ
ရဲ႕ ညစာစားပြဲမွာလိမၼာယဉ္ေက်းစြာျပဳမူဆက္ဆံဖို႔ ေဖေဖ
ေရးလိုက္ရျခင္းျဖစ္တယ္။ လူအခ်င္းခ်င္း
ေတြ႔လွ်င္ေတြ႔ခ်င္း ကိုယ့္ဘက္ကို တိမ္းညြတ္လာေစခ်င္တယ္ဆိုရင္
လိမၼာေရးျခားရွိမွ ျဖစ္မယ္။ လိမၼာေရးျခား
ရွိျခင္းသာလွ်င္လူတစ္ေယာက္ကိုေတြ႔လွ်င္ ေတြ႔ခ်င္း ကိုယ့္ဘက္ကို
တိမ္းညြတ္လာေအာင္လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ေကာင္းမြန္တဲ့
အရည္အခ်င္းေတြကိုေတာ့
အခ်ိန္အတန္ၾကာမွ ေတြ႔ႏိုင္တယ္မဟုတ္လား။
လိမၼာေရးျခားရွိျခင္းဆိုတာ ခါးကိုင္းၿပီး
ႏႈတ္ဆက္႐ံုထံုးတမ္းစဉ္လာ ေလာကဝတ္ကို
ျပဳ႐ံုတင္မကဘူး။ အလြယ္တကူ သက္သက္သာသာ
ယဉ္ယဉ္ေက်းေက်း၊ ေလးေလးစားစားျပဳမူေနထိုင္ျပတာလည္းပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ကိုယ့္ကို
လာစကားေျပာတယ္ဆိုရင္ တစ္ဖက္သားကို အေလးဂ႐ုျပဳဖို႔လိုတယ္။
ေနရာယူရင္လည္း စားပြဲထိပ္မွာမထိုင္ဘဲ
စားပြဲေအာက္ဖက္မွာ ထိုင္ဖို႔လိုတယ္။
ကိုယ့္ကို စားပြဲထိပ္မွာအထိုင္ခိုင္းမွသာလွ်င္ ထိုင္သင့္တယ္။
ဆုေတာင္းေသာက္ရင္လည္း အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသမီးအတြက္
အရင္ဆုေတာင္းၿပီး အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသားအတြက္ ေနာက္မွ
ဆုေတာင္းေသာက္သင့္တယ္။ စားေသာက္ရာမွာလည္း
ကို႔႐ိုကားယားညစ္တီးညစ္ပတ္ စားေသာက္မိျခင္း မရွိဖို႔
သတိထားရမယ္။ အျခားသူမ်ားက မတ္တပ္ရပ္ေနတုန္းမွာ
ကိုယ္က ငူငူႀကီး ထိုင္မေနဖို႔ သတိျပဳရမယ္။
ဒီအရာအားလံုးကို လုပ္တဲ့ေနရာမွာ မလုပ္ခ်င္သလို
ေဆာင့္ႀကီး ေအာင့္ႀကီးနဲ႔ မလုပ္ရဘူး။ လိုလိုခ်င္ခ်င္ လုပ္ရမယ္။
လူညံ့ေတြ လူဖ်င္းေတြ ယဉ္ေက်းတဲ့ အမူအရာျပတဲ့အခါမွာ
လုပ္ေလ့ရွိသလို အႏွစ္မပါတဲ့ မၿပံဳးခ်င္ ၿပံဳးခ်င္
အၿပံဳးမ်ိဳးကို ၿပံဳးျပရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူး။
ၾကည္လင္႐ြင္လန္းတဲ့ အမူအရာမ်ိဳးနဲ႔ လုပ္ရမယ္။
လိမၼာေရးျခားရွိေအာင္လုပ္ရတာေလာက္ဘယ္အရာမွ
ခက္ခဲျခင္းမရွိဘူး။ လိမၼာေရးျခား ရွိျခင္းေလာက္ လိုအပ္တဲ့
အရာလည္း တစ္ခုမွမရွိဘူးလို႔ ေဖေဖထင္တယ္။
လိမၼာေရးျခားရွိတဲ့ အမူအရာဟာ ထံုးတမ္းစဉ္လာအရ မလုပ္ခ်င္
လုပ္ခ်င္လုပ္တာမ်ိဳးနဲ႔ လည္းမတူဘူး။
ေလာကဝတ္အရ လုပ္ရတာမ်ိဳးနဲ႔လည္း မတူဘူး။
ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုဘူးဆိုတဲ့ ေဆာင့္ႂကြားႂကြားအမူအရာမ်ိဳးနဲ႔လည္းမတူဘူး။
လူေတြ႔ရင္စကားမေျပာရဲသလို
ဘာလိုရွက္ကိုးရွက္ကန္းျဖစ္ေနတာမ်ိဳးနဲ႔လည္း
မတူဘူး။
ထံုးတမ္းစဉ္လာ ေလာကဝတ္ဟာ နည္းနည္းပါးပါး
လိုအပ္တာေတာ့မွန္ပါတယ္။ လူေတြနဲ႔ဆက္ဆံရာမွာ
သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေလာကဝတ္ေတြကိုလည္း လိုက္ေတာ့လိုက္နာရမွာေပါ႔။
ဒါေပမယ့္ ေျပာစရာရွိတာ၊
ဆိုစရာရွိတာကိုလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
ျပတ္ျပတ္သားသားေျပာရဲရမယ္။ ကိုယ္ႏႈတ္အမူအရာအားျဖင့္
ႏွိမ့္ခ်မႈလည္းရွိရမယ္။ ဒီအရာေတြကိုဘယ္ေနရာမွာ
ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာထိ က်င့္သံုးရမယ္
ဆိုတာကေတာ့ ေလာကႀကီးအေၾကာင္းကို သိၿပီး
အေတြ႔အႀကံဳေတြ ရလာမွမင္းဆံုးျဖတ္ႏိုင္လိမ့္မယ္။
မေန႔က မစၥတာ ဖစ္ဂ်ရယ္ ေဖေဖ႔ဆီကိုအလည္ေရာက္လာတယ္။
သူကေတာ့ မင္းကို
အားႀကီးခ်ီးမြမ္းတာပဲ။ ဒီေတာ့ သူတစ္ပါး ခ်ီးမြမ္းခံရေအာင္ေနပါ။
ခ်ီးမြမ္းခံရေအာင္ေနရင္ ခ်ီးမြမ္းခံရမွာပဲ။ အာဒီးယူ။
(ဆရာ ျမသန္းတင့္ ၏ လူေလးသို႔ေပးစာမ်ား စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ကူယူထားျခင္းျဖစ္ပါသည္)
No comments:
Post a Comment